Виборча програма кандидата на посаду ректора Тернопільського національного медичного університету імені І. Я. Горбачевського МОЗ України Рогальського Ігоря

«Мислити як науковець. Діяти як лікар. Відчувати як людина»

Сьогодні медицина переживає період великих змін. Нові технології змінюють підходи до лікування, реформа сфери охорони здоров’я стає частиною державної політики та економіки, виникають нові виклики і ризики. Фокус поступово зміщується від простої підготовки фахівців для медичної галузі до формування фахівця як особистості, здатної до міждисциплінарного мислення, етичних рішень і соціальної відповідальності.

У час цих змін я прийняв свідоме рішення балотуватися на посаду ректора.

МІЙ ДОСВІД

Я народився 4 жовтня 1975 року у Рогатині Івано-Франківської області. У 1992 році закінчив середню школу № 2 Рогатина та цього ж року вступив до Тернопільського державного медичного інституту імені І. Я. Горбачевського.

У 1998 році закінчив Тернопільську державну медичну академію імені І. Я. Горбачевського з відзнакою.

Інтернатуру проходив за спеціальністю «Педіатрія» на базі Тернопільської обласної дитячої клінічної лікарні. З вересня 1998 року по грудень 1999 року навчався в магістратурі за спеціальністю «Педіатрія», після завершення якої здобув кваліфікацію магістра медицини. З вересня 1999 року по грудень 2002 року навчався в очній аспірантурі Тернопільської державної медичної академії імені І. Я. Горбачевського. У листопаді 2003 року на базі ІПАГ АМН України (м. Київ) захистив кандидатську дисертацію за фахом «Педіатрія».

З грудня 2002 року працював асистентом кафедри педіатрії факультету післядипломної освіти Тернопільського державного медичного університету імені І. Я. Горбачевського. У 2011 році був обраний на посаду доцента кафедри педіатрії ФПО, а згодом отримав вчене звання доцента за фахом «Педіатрія».

У 2013 році призначений завідувачем кафедри медичного права ТНМУ імені І. Я. Горбачевського, де працював понад два роки. 2015-2021 роки – доцент кафедри педіатрії факультету післядипломної освіти ТНМУ імені І. Я. Горбачевського.

У 2017 році пройшов спеціалізацію на базі КМАПО імені П. Л. Шупика за фахом «Дитячі інфекційні хвороби».

У 2018 році закінчив курс міжвузівського стажування за сприяння Посольства Естонії в Україні – EstoniaBusinessSchool, де здобув менторські навички за програмою «IntroductionofBusiness».

11 лютого 2021 року призначений на посаду начальника Головного управління Держпродспоживслужби у Тернопільській області.

Здобув другу вищу освіту за спеціальністю «Правознавство» з поглибленим вивченням медичного права. Третю вищу освіту здобув за спеціальністю «Публічне управління та адміністрування».

У 2021 році мені присвоєно почесне звання «Заслужений лікар України» згідно з Указом Президента України №257/2021 «Про відзначення державними нагородами України з нагоди Дня медичного працівника».

Загальний стаж практичної роботи – 22 роки.

Одружений. Дружина – Рогальська Яна В’ячеславівна, асистент кафедри дитячих хвороб з дитячою хірургією. Виховую трьох дітей.

МЕТА ПРОГРАМИ

Метою моєї програми є формування цілісної системи стійкого розвитку Тернопільського національного медичного університету. Я хочу, щоб Університет залишався місцем, де поєднується висока якість освітньої підготовки із ґрунтовними науковими дослідженнями і сучасною клінічною практикою. Ми маємо сильний кадровий і потужний науковий потенціал. Наше завдання – зберегти й примножити це, ефективно використовувати ресурси, залучати нові можливості, утримувати лідерство в Україні й упевнено заявляти про себе у глобальному освітньому просторі.

МІСІЯ

Моя місія як ректора – забезпечити розвиток Університету, якісну підготовку фахівців у сфері медицини, фармації та громадського здоров’я, які здатні ефективно діяти в умовах сучасних викликів і технологічних змін. Моє завдання в тому, щоб розвивати науку, підтримувати інновації, впроваджувати нові підходи в освіті та клінічній практиці; створювати умови для професійного і особистісного зростання студентів, викладачів, науковців, лікарів і працівників усіх підрозділів із визнанням внеску кожного у спільний результат; забезпечувати дотримання принципів академічної доброчесності, ефективного управління та відкритої співпраці з клінічними базами, державними і міжнародними партнерами. Нашим спільним завданням є зміцнення довіри суспільства до медичної професії.

ВІЗІЯ

Я бачу наш Університет сучасною інституцією, яка формує професійні й етичні стандарти медицини, поєднує освіту, науку, клінічну практику та інновації в єдину систему створення та передачі знань. Щиро вірю в інтелектуальний та творчий потенціал нашого колективу, бо в Університеті є всі передумови для народження інновацій у сфері охорони здоров’я людини, впровадження сучасних методів діагностики, лікування та профілактики, розвитку міждисциплінарних напрямів. Наш Університет має бути простором, де створені необхідні умови для професійного зростання, творчої реалізації потенціалу та гідної праці кожного – студента, викладача, науковця (дослідника) і працівника Університету.

СТРАТЕГІЧНІ ЦІЛІ

Розвиток Університету, який формує лікаря від теорії до практики: забезпечити безперервність професійного становлення – від базової освіти до клінічної та наукової діяльності.

Наукове лідерство та інновації: перетворити університет на потужний центр медичних досліджень, інтегрований у світову наукову спільноту; підтримка стартапів та інноваційних проєктів.

Розвиток міждисциплінарної освіти та формування сучасної освітньої моделі.

Академічна мобільність і міжнародна інтеграція: розширити можливості академічного обміну, дослідницьких партнерств і участі у глобальних дослідницьких проєктах.

Ефективне управління та цифрова трансформація: створити сучасну систему управління університетом на основі прозорості, аналітики й цифрових технологій, ефективного використання ресурсів; підвищення прозорості формування фінансових ресурсів та мотивації працівників.

Сталий розвиток і корпоративна культура, розвиток гендерно чутливої та інклюзивної освітньої політики, формування безпечного простору для роботи та навчання.

Партнерство з закладами охорони здоров’я та суспільством.

Формування образу університету як відкритого інноваційного центру для суспільства.

СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ

СИСТЕМА УПРАВЛІННЯ ТА ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ РОЗВИТОК

Сучасний університет потребує сучасної системи управління. Я бачу розвиток Університету через поєднання ефективного менеджменту, відкритості, довіри та командної роботи.

Розвиток бренду університету як сучасного, інноваційного медичного центру знань.

Усунення надмірної бюрократії та перехід до моделі «smartmanagement» із розподілом відповідальності та повноважень на місцях, забезпеченням швидкого прийняття рішень і гнучкості у взаємодії між підрозділами.

Інтеграція всіх управлінських сервісів в єдиний портал управління, запровадження повноцінної системи електронного обліку з маршрутизацією документів на всіх рівнях.

Підтримання університетської культури довіри, залученості, відкритості та зворотного зв’язку.

Оптимізація організації праці науково-педагогічних працівників шляхом впровадження гнучких моделей роботи, орієнтованих на результат, а не на формальну присутність на робочому місці, з урахуванням виконання освітніх, наукових і методичних завдань.

Удосконалення системи рейтингування, відповідно, створення єдиної цифрової системи KPI із виділенням чотирьох складових для оцінювання: викладання, наукова діяльність, клінічна практика, міжнародна діяльність.

Дотримання розподілу повноважень між структурними підрозділами, чітке визначення зон відповідальності та функціональної автономії факультетів, інститутів і клінічних баз із збереженням єдиної стратегічної політики Університету.

Стимулювання академічної мобільності, стажувань і залучення фахівців з міжнародним досвідом.

Формування системи прозорого прийняття на роботу, оцінювання та розвитку персоналу на основі компетентностей, результативності та цінностей Університету, матеріальної мотивації.

Комплексний підхід до персоналу Університету – визнання ролі не лише науково-педагогічних працівників, а й інших працівників, робота яких не пов’язана із науково-педагогічною діяльністю, як ключових елементів університетської екосистеми.

Формування проєктних команд з представників різних структурних підрозділів для вирішення загальноуніверситетських завдань.

Розвиток лідерського потенціалу управлінців і викладачів через створення програми університетського лідерства, орієнтованої на стратегічне мислення, інноваційне управління та цифрові компетентності.

Активізація діяльності профспілкової організації Університету як сучасного інструменту соціального партнерства, комунікації та підтримки працівників.

ІННОВАЦІЙНА ТА МІЖДИСЦИПЛІНАРНА ОСВІТА

Я вірю, що сила нашого Університету – у поєднанні класичної медичної школи з інноваційними підходами, цифровими рішеннями та міждисциплінарними можливостями.

Розбудова системи академічної доброчесності як частини корпоративної етики Університету та прийняття оновленого Кодексу академічної доброчесності із врахуванням цифрових змін.

Підтримка рейтингу Університету та підвищення позицій в міжнародних рейтингах через якість освіти, науку, міжнародні партнерства та інновації.

Перегляд освітніх програм відповідно до реалій та змін на ринку праці з урахуванням адаптації компетентностей, практичної спрямованості, розвитку softskills.

Впровадження дуальної освіти з клініками та індустрією охорони здоров’я та коротких інтенсивів для навчання на реальних кейсах і подальшого працевлаштування.

Запровадження єдиної електронної платформи навчання та якості, яка передбачатиме об’єднання вже існуючих ІТ-підсистем, зокрема Moodle, елементи електронного документообігу, зворотний зв’язок та інші; в тому числі створення модуля «е-портфоліо студента» (навчальні досягнення, практики, наукова робота, сертифікати, волонтерство, тощо), що є корисним для акредитації та формування рейтингів.

Розробка міждисциплінарних освітніх програм в університеті, створення центрів міждисциплінарних компетентностей.

Формування міжуніверситетських магістерських програм.

Створення спільних освітніх проєктів з технічними та класичними університетами. Університет має партнерство з такими університетами, але варто розробити TNMU DigitalHealthHub – міжуніверситетську освітньо-наукову платформу для спільних курсів, лабораторій і проєктів у сферах digital-медицини, біоінженерії, медичних даних і психології.

Створення науково-освітнього центру психологічної підтримки і реабілітації медичних працівників, що забезпечить підготовку студентів і викладачів до дій у кризових ситуаціях.

Розвиток напрямку «Медичне волонтерство» як практичного досвіду для студентів-медиків.

Враховуючи потенціал Університету, розробити проєкт регіонального центру цифрової медицини на базі університету.

Створити школу професійної майстерності для молодих викладачів та аспірантів для підвищення їх педагогічної та наукової майстерності, комунікаційних навичок із залученням викладачів із багаторічним професійним досвідом.

СТУДЕНТСЬКЕ ЛІДЕРСТВО ТА МОЛОДІЖНА ПОЛІТИКА

Я прагну, щоб Університет став простором, де молоді люди не лише здобувають знання, а й зростають як лідери, науковці, волонтери й активні громадяни. Ми маємо підтримувати ініціативу студентів, творчість і прагнення до самореалізації.

Підтримка діяльності студентського парламенту ТНMУ та наукового товариства студентів.

Створення сприятливих умов для наукового зростання молоді: розширення менторських програм, конкурсів наукових робіт, грантових програм.

Започаткування школи студентського лідерства.

Проведення щорічного студентського форуму ТНМУ.

Розширення міжнародних контактів із науковими студентськими організаціями інших університетів, реалізація спільних проєктів, літніх шкіл, обмінів і тренінгів у галузі медицини, психології, біоінженерії, громадського здоров’я.

Підтримка ініціатив студентського волонтерського руху: допомога військовим, ветеранам, лікарням, дітям і людям похилого віку.

Запровадження єдиного цифрового каналу зворотного цифрового зв’язку для швидкості реагування на гострі проблеми, щомісячне проведення днів відкритого діалогу.

Регулярні зустрічі студентських лідерів із ректоратом, публічні обговорення змін у навчанні, соціальній політиці, якості освіти.

Забезпечення можливостей для збереження національних і культурних традицій іноземних студентів.

Збереження творчих та спортивних традицій Університету.

Розширення фонду іменних стипендій від меценатів, випускників, партнерських компаній.

ОСВІТНЬО-КЛІНІЧНА ІНФРАСТРУКТУРА ТА РЕСУРСНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

Я переконаний, що разом ми здатні створити сучасну інтегровану освітньо-клінічну екосистему, яка поєднує навчання, дослідження та медичну практику.

Повернення до спільного управління колишньою університетською лікарнею та розробка економічної моделі управління. У випадку, якщо це потребуватиме багато часу, на перехідний період створення клінічного консорціуму як мережі партнерських клінік, з правом проведення на їх базі навчання та практики.

Створення мережі сучасних та доступних, технологічно оснащених, аудиторій, що підтримуватимуть активні й симуляційні методики навчання.

Модернізація та оновлення аудиторного фонду.

Забезпечення Wi-Fi покриття у навчальних корпусах та гуртожитках.

Формування та щорічний перегляд портфелю інфраструктурних проєктів, які є пріоритетними в реалізації та диверсифікація джерел їх фінансування.

Проведення енергоаудиту корпусів та гуртожитків. Реалізація програм термомодернізації, енергоощадності, переходу на відновлювані джерела енергії.

Модернізація та розширення діяльності центру симуляційного навчання. Створення на його базі інтегрованого цифрово-симуляційного простору «Віртуальна клініка», щоб поєднувати месимуляційні тренінги, дистанційні модулі та реальні клінічні кейси.

Адаптація навчальної інфраструктури до потреб осіб з інвалідністю та маломобільних груп населення.

Розробка системи моніторингу ефективності використання ресурсів та інфраструктурних активів.

Ребрендинг і цифровізація видавництва університету.

МІЖНАРОДНА ІНТЕГРАЦІЯ ТА ГЛОБАЛЬНА СПІВПРАЦЯ

Я впевнений, що міжнародна співпраця – це обмін досвідом і знаннями, реальні спільні проєкти, академічна мобільність, подвійні дипломи, участь у світових наукових мережах.

Розширення міжнародного партнерства, підписання нових угод про співпрацю.

Запровадження програм подвійних дипломів із закордонними університетами.

Розвиток системи академічної мобільності для студентів, викладачів і науковців.

Залучення іноземних викладачів і дослідників для спільних курсів і публікацій, проведення міжнародних літніх шкіл та тренінгів на базі університету.

З метою інтеграції у глобальний освітній простір проведення міжнародної акредитації освітніх програм шляхом структурування внутрішньої системи оцінювання якості та створення офісу внутрішньої якості освіти.

Участь у міжнародних освітніх виставках.

Міжнародна промоція університету та активне його просування у глобальному інформаційному просторі через розвиток англомовного сайту, який буде не простим аналогом україномовної версії, а сучасним інформаційним полем для іноземної аудиторії; долучення до міжнародних соціальних мереж, медіа-кампаній, створення сучасного контенту.

Формування глобальної мережі випускників ТНМУ, що працюють за кордоном.

Залучення випускників до створення фондів, участі в стипендіальних і наукових програмах, просування бренду університету у світі.

УНІВЕРСИТЕТ У ПІСЛЯВОЄННИЙ ПЕРІОД

Я усвідомлюю, що у післявоєнний період роль університету виходить далеко за межі освіти. Ми маємо стати центром професійного й морального відновлення.

Розвиток мережі реабілітаційної та післядипломної освіти ТНМУ. У післявоєнний період особливого значення набуває підготовка фахівців, здатних забезпечити якісну медичну реабілітацію, фізичне та психологічне відновлення військовослужбовців і постраждалих осіб.

Розширення структурної мережі університету шляхом інтеграції медичних коледжів області для посилення кадрового потенціалу клінічної та освітньої бази ТНМУ.

Розвиток міжуніверситетської та міжрегіональної співпраці.

Розширення підготовки фахівців із фізичної терапії, психологічної адаптації, реабілітації військовослужбовців і постраждалих осіб. Розвиток післядипломної освіти та курсів підвищення кваліфікації.

Формування регіональної мережі реабілітаційних центрів. Розглянути можливість перепрофілювання частини санаторіїв і пансіонатів у центри медичної реабілітації та навчання кадрів для системи «медицина відновлення». Формування філій і партнерських центрів на базі, наприклад, навчально-оздоровчого комплексу «Червона калина» (для комплексної медико-психологічної реабілітації ветеранів і військових); закладів області, наприклад, у Заліщиках, де вже створена база для реабілітації військовослужбовців та ветеранів – у співпраці з місцевими громадами та департаментами охорони здоров’я.

Створення у партнерстві регіонального Центру здоров’я, реабілітації та міжуніверситетської співпраці.

МОЯ МОТИВАЦІЯ

Я йду на вибори, тому що вірю – справжні зміни починаються з ініціативи. Знаю з особистого досвіду, що таке студентські роки, професійний розвиток і наукова діяльність – все відбувалося в стінах нашого рідного університету. Мене мотивує бажання зробити навчання студентів комфортнішим та сучаснішим, а наш університет – простором розвитку, інновацій і людяності.

За роки роботи я бачив, як наш Університет змінювався – розвивався, модернізувався, долав складні періоди і виклики. Але водночас бачив і труднощі та проблеми, які потребують системного вирішення. Ініціативи мають мати належну підтримку, інноваційні ідеї – втілення, а потенціал наших студентів і викладачів – реалізацію. Тому переконаний, що відкритість, командна робота й ефективне управління здатні змінити це – зробити університет сильнішим, динамічнішим і більш згуртованим.

Я готовий робити це зараз, а не чекати, що хтось інший зробить це колись. Готовий діяти в інтересах університетської спільноти, із збереженням найкращих напрацювань і досягнень розвитку, з дотриманням балансу традицій та інновацій, із повагою до кожного працівника та студента, із розумінням стратегічних пріоритетів забезпечення конкурентоспроможності університету та чітким баченням його майбутнього.

Мені не байдужа доля Університету. Це місце мого навчання і професійного зростання. Це атмосфера пошуку, взаємоповаги й натхнення, де відбулося моє становлення як викладача, науковця та члена академічної спільноти. Це моє середовище, яке я добре знаю і розумію. Це виклики, які я готовий долати разом із колективом університету, і можливості, які готовий примножувати. Я вмію працювати в команді та будувати комунікацію на умовах партнерства.

Для мене посада ректора – це не статус. Це бажання служити Університету, об’єднувати людей і вести нашу спільноту до нового етапу розвитку.